رتبه بندی گوگل و فاکتورهای مهمی که برای سئوی سایت باید بدانید

رتبه بندی گوگل و فاکتورهای مهمی که برای سئوی سایت باید بدانید

گوگل برای رتبه بندی یک سایت از حدود ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده می کند.

فهرستی از مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل برای سئو و رتبه بندی سایت.

فاکتور های On-Page:

شیوه ای که صفحه خود را بهینه سازی می کنید تاثیر عمیقی بر رتبه بندی گوگل آن دارد.

در اینجا به فاکتور های بهینه سازی صفحه اشاره می کنیم. این فاکتورها باعث بهتر و بیشتر دیده شدن سایت می گردند:

     استفاده از کلمات کلیدی در تگ عنوان:

تگ عنوان یکی از قوی ترین علامت های relevancy برای موتور جستجو است.

     بهتر است که کلمه کلیدی در آغاز تگ عنوان قرار گیرد.

صفحاتی که به این شیوه بهینه سازی شده باشند، رتبه بهتری می گیرند.

     استفاده از کلمه کلیدی در تگ توضیحات

. امروزه پیرامون اهمیت تگ توضیح اغلب در محافل مربوط به سئو زیاد بحث می شود. با این وجود هنوز هم یک علامت relevancy محسوب می شود.

     استفاده از کلمه کلیدی در تگ H1.

تگ H1 هنوز هم یکی دیگر از عوامل relevance است، و محتوای صفحات را توصیف می کند.

     استفاده از کلمات کلیدی در کپی صفحات.

پر کردن صفحات با کلمات کلیدی یک راه مطمئن و نتیجه بخش برای افزایش رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص بود.

الان دیگر این طور نیست.

استفاده از کلمه کلیدی در کپی صفحات هنوز هم یک علامت relevancy در مورد محتوای صفحات ارسال می کند.

با این حال نحوه استفاده از آن هم به شدت تغییر کرده است.

     طول محتوا.

مشخصا چه مطالبتان طولانی تر باشد شانس بیشتری خواهید داشت،

می توانید جنبه های بیشتری از موضوع را پوشش دهید. بنابراین از نوشتن مطالب طولانی اما بسیار مفید و ترس از خوانده نشدن آن نهراسید

     محتوای تکراری.

داشتن محتوای مشابه در صفحات مختلف سایتتان در واقع می تواند به رتبه بندی شما صدمه نیز بزند.

از محتوا تکراری اجتناب کنید و برای هر صفحه رونوشت های اصلی بنویسید.

     بهینه سازی تصویر:

تنها متن نیست که می تواند بهینه سازی شود، سایر رسانه های یک صفحه را هم می توان بهینه سازی کرد.

 به روز رسانی محتوا.

الگوریتم گوگل محتواهایی که به تازگی به روز شده اند را ترجیح می دهد.

 لینک های خروجی :Outbound links).

لینک دادن به صفحات معتبر به موتور جستجو علامت اعتماد ارسال می کند.

اینطور در موردش فکر کنید که تنها دلیلی که شما یک کاربر را به سایت دیگر هدایت می کنید، این است که می خواهید آنها اطلاعات بیشتری در مورد موضوع کسب کنند.

 لینک های داخلی.

استفاده از لینک های صفحات سایتتان در صفحات دیگر سایتتان می تواند قدرت آنها را بین خودشان منتقل کند.

 استفاده از کلمات کلیدی در URL.

ظاهرا استفاده از کلمه کلیدی در آدرس URL یک علامت relevancy دیگر به گوگل ارسال می کند.

فاکتور های Site:

بعضی  فاکتور های Site هستند که می توانند به دیده شدن سایت شما درصفحات جستجوی کمک کنند:

    نقشه سایت:

نقشه سایت کمک می کند تا موتور جستجو به تمام صفحات سایت شما ایندکس بدهد.

این ساده ترین و موثر ترین راه برای این است که به گوگل بگویید صفحات وب سایت شما شامل چه چیزهایی است.

  اعتبار  دامنه.

     موقعیت مکانی سرور.

برخی بر این باورند که موقعیت مکانی سرور به افزایش رتبه بندی در آن کشور یا منطقه معین کمک می کند.

     سایت هایی که برای موبایل بهینه شده اند.

فقط در طی یک سال پیش، ۴۶ درصد از جستجوگران به طور انحصاری از موبایل هایشان به منظور جستجو استفاده کرده اند.

     ابزار Google Webmasters.

  1. در نهایت ظاهرا، تأیید شدن سایت شما در ابزار گوگل وب مستر به ایندکس گرفتن سایتتان کمک می کند.

فاکتور های Off Page:

موتور جستجوی گوگل موقع رتبه بندی گوگل صفحات شما، عوامل خارج از سایتتان را نیز در نظر می گیرد. برخی از مواردی که کلیدی تر هستند عبارتند از:

     تعداد دامنه های که لینک می دهند.

تعداد دامنه های که به شما لینک می دهند یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی است.

     تعداد صفحاتی که لینک می دهند.

  1. بهتر این است که از چند دامنه جداگانه لینک های بیشتری بگیرید، نه فقط از یک دامنه.

     PageRank صفحاتی که لینک می دهند.

لینک صفحاتی که رتبه بندی گوگل بالاتری دارند، نسبت به صفحاتی که PageRank پایین تری دارند، فاکتور مهم تری است.

بنابراین، باید تلاش کنید از صفحاتی که رتبه بندی گوگل بالاتری دارند لینک بگیرید.

     مرتبط بودن لینک.

لینک صفحاتی که به موضوع صفحات شما مرتبط هستند، relevancy  بیشتری برای موتورهای جستجو به دنبال خواهند داشت.

     اعتبار دامنه ای که لینک می دهد.

اعتبار دامنه هم مانند PageRank یکی از  فاکتورهای رتبه بندی است.

     لینک صفحات اصلی.

به احتمال زیاد قدرت لینک های صفحه اصلی یک دامنه بیشتر از لینک های سایر صفحاتش است.

     تعداد لینک های dofollow  در مقایسه با لینک های nofollow.

گوگل رسما اعلام کرده است که لینک های nofollow) را به حساب نمی آورد.

     تنوع انواع لینک.

چندین لینک از یک نوع، ممکن است نشان دهنده اسپم باشد و تاثیر منفی بر رتبه بندی شما بگذارد.

     لینک های متنی.

بهتر است لینک هایی که درون محتوای یک صفحه  آورده می شوند، بیشتر از لینک هایی باشند که در نوار کناری آورده می شوند.

 لینک لنگر(anchor).

 قبلا متن لنگرِ یک لینک یکی از فاکتورهای رتبه بندی قوی بود.

اما اکنون نشان دهنده وب اسپم است، بر روی رتبه بندی شما تأثیر منفی خواهد داشت.

عوامل دامنه  (Domain factors)

در نهایت، دامنه شما نیز می تواند بر روی رتبه بندی شما تاثیر بگذارد.

برخی از نشانه های  دامنه به آن مهمی که قبلا بودند نیستند، با این حال چند چیز وجود دارد که بد نیست به آنها توجه شود:

     طول ثبت دامنه.

از نظر گوگل دامنه هایی که بیش از یک سال ثبت شده اند قابل اعتماد ترند.

     سابقه دامنه.

شما ممکن است اولین کسی نباشید که آن دامنه را ثبت کرده است.

اگر دامنه شما در گذشته جریمه شده باشد، سابقه آن ممکن است بر رتبه بندی فعلی آن اثر بگذارد.

     TLD مربوط به کشور.

 اگر هدف شما یک بازار محلی خاص است، داشتن یک دامنه با TLD خاص آن کشور برای رسیدن به رتبه بهتر برای آن موقیعت کمک خواهد کرد.